Tilausten käsittely

1. Kauppa

1.1. Tilaukset

Kaikki kaupan tilaukset listautuvat valikon Woocommerce => Tilaukset alle.

Listauksessa uusin tilaus on aina ensimmäisenä. Tilauksella voi olla eri tiloja, jotka näkee suoraan listauksesta.

1.2. Tilausten tilat

  • Valmistunut: tilaus on saatu käsiteltyä ja paketti on lähetetty. Asiakkaalle lähtee sähköpostiviesti, jossa kerrotaan , että tilaus on käsitelty ja seurantakoodi paketille.
  • Käsittelyssä: Asiakas on siirtynyt kassalla maksamaan tilausta ja maksu on mennyt läpi. Ylläpitäjälle lähtee sähköpostiviesti uudesta tilauksesta ja asiakkaalle kiitos tilauksesta sähköpostiviesti.
  • Peruttu: Asiakas on siirtynyt kassalla maksamaan tilausta, mutta on palannut takaisin kassalle maksamatta tilausta.
  • Epäonnistui: Asiakas on siirtynyt kassalla maksamaan tilausta, mutta valitun maksutavan maksu ei ole mennyt läpi.

1.3. Tilauksen käsittely

Tilauksen käsittelyä varten tilauslistauksesta avataan tilaus, jota aloitetaan käsittelemään.

Sivulla aukeaa tarkemmat tiedot tilauksesta.

  • Asiakkaan laskutus- ja toimitustiedot
  • Valittu toimitustapa
  • Tuotteet, jotka on tilattu
  • Tilauksen loppusumma
  • Maksutapa

Tilaustiedoissa näkyy näkyy asiakkaan valittutoimituspiste ja sen pohjalta voidaan automaattisesti luoda pakettikortti. Pakettikortin voi luoda tilauksen oikeasta reunasta ”Luo pakettikortti” painikkeesta.

Pakettikauppa luo asiakkaan syöttämien ja noutopistevalinnan mukaan automaattisesti pakettikortin, jonka voi sitten tulostaa suoraan hallinnassa.


Jos pakettiin halutaan mukaan lähetyslista asiakkaalle tai keräämistä varten, voidaan sellainen luoda myös oikeasta reunasta ”Luo PDF” osiosta.

Kun lähetys on pakattu ja lähetetty, voi tilauksen kuitata valmistuneeksi ja päivittää tilaus.